“Kematian tidak teruk, kematian adalah pembebasan, tetapi apa yang mendahului…”

Satu seperti tangki oksigen akan berlangsung selama sekitar 75 menit, tetapi ia mungkin tidak cukup.

Anestesi Ivan Chernenko memberitahu tentang kengerian kematian dari kegagalan pernafasan dan menunjukkan apa yang portable tangki oksigen kelihatan seperti, yang perlu untuk mengekalkan kehidupan “teruk” pasien sebelumnya dimasukkan ke hospital.

Dia menulis tentang ini di Facebook.

“Aku pinjam gambar di halaman Kementerian Kesihatan Ukraine”

Terdapat tentang 750 liter oksigen dalam silinder, jika saya betul melihat bahawa ia adalah 5 kg belon.

Ambulans tiba untuk pesakit, tapi tidak ada tempat untuk mengambil, tidak ada tempat di rumah sakit.

Dengan aliran 10 l/min, apa-apa silinder akan berlangsung selama 75 minit, dan lain-lain., aritmetik sederhana.

Kemudian belon akan berjalan keluar dan ambulans akan pergi, dan tidak ada yang akan membawa dia baru balon, kita tidak berada di Itali.

Ia tidak boleh menakutkan, tapi ini adalah nyata kita.

Dalam gelombang terakhir, entah bagaimana kita kehabisan oksigen, satu pasien agak berat, dia telah berbohong dan berdoa bahwa mobil dengan oksigen akan datang lebih cepat, dia diselamatkan oleh CPAR, walaupun ia adalah yang paling teruk jam dalam hidupnya.

Tanpa asyik, kematian dari kegagalan pernafasan adalah salah satu yang paling mengerikan, aku, sebagai seorang dokter, aku takut, karena dalam pendek saya bekerja saya tidak pernah melihat begitu banyak kematian lagi.

Aku duduk di sini mendengarkan istriku (keluarga dokter, kegemaran saya doktor) di telefon meyakinkan sabar untuk mendapatkan vaksin, dalam tindak balas, the standard “aku tidak yakin / kesan tidak terbukti …”terbang. Saya tercinta doktor juga sudah muak dengan covid dan sekarang pada cuti sakit, walaupun di telepon sepanjang hari.

Vaksin, dua dos, tetapi mendapat sakit. Ia mengalir dengan mudah, dan aku yakin terima kasih untuk vaksin, karena dia adalah risiko yang teruk tentu.

Hari ini, nampaknya, flash mob dan banyak dokter menulis bahawa mereka bosan meyakinkan. Aku juga, aku lebih suka menghabiskan masa ini pada diri saya dan keluarga saya.

Oleh itu, untuk terakhir kalinya, mendapatkan vaksin, keajaiban tidak akan berlaku.

Kematian tidak teruk, kematian adalah pembebasan, tetapi apa yang mendahului itu, penderitaan hipoksia adalah mengerikan.

Akan sehat dalam tubuh dan pikiran,” katanya.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan. Medan diperlukan ditanda dengan *